Let's Manage IT Nights

Łódź

 

Spotkanie odbyło się 12 października 2023, godz. 16:00

Fujitsu GDC, budynek D
ul. Milionowa 4, 93-102 Łódź

 

Czym są Let's Manage IT Nights?

Let’s Manage IT Nights to cykl spotkań dedykowanych wszystkim tym, którzy szukają wiedzy i inspiracji w temacie zarządzania IT.

Naszym celem jest stworzenie dla Managerów IT z różnych miast Polski przestrzeni do wymiany myśli, doświadczeń, poznania innych osób działających w branży i szerzenia dobrych praktyk danej organizacji.

Wracamy z Let's Manage IT Nights po wakacyjnej przerwie! Spotkanie w Łodzi było #73 wydarzeniem w Polsce.

Zasady uczestnictwa

discussion icon

 

Dziel się wiedzą, spostrzeżeniami i doświadczeniami z innymi uczestnikami

process icon

Bądź otwarta/y na inną perspektywę, zdanie, opinię

active icon

Zainspiruj się i baw się dobrze

Agenda

16:00
Rejestracja
16:30
Networking
17:15
Prezentacja IT
17:45
Przerwa
18:00
Prezentacja Inspiracja
18:30
Dyskusje Round Tables
19:20
Networking
21:00
Zakończenie

Prelegenci

Małgorzata Kapral
Małgorzata Kapral
HR Director @ Fujitsu Global
Magdalena Zabrocka (1)
Magdalena Zabrocka
Chief Information Security Officer @ Fujitsu Poland
Michał Kaczmarek (1)
Michał Kaczmarek
Senior Domain Architect @ Fujitsu Poland
Jan Lubryka
Jan Lubryka
R&D Lead @ Fujitsu Poland
Anna Modrzewska
Anna Modrzewska
Cross - Cultural and Business Psychologist @ Infinity Power International

Moderatorzy

Karolina Brzozowska
Karolina Brzozowska
L&D Business Partner @ Fujitsu Poland
Pająk 2
Tomasz Pająk
Head of Engineering, Partner, Board Member / DevOps and Agile Lead @ DNA Technology / Conlea
Małgorzata Wdówka
Małgorzata Wdówka
Head of Learning Services Delivery Poland @ Ericsson
Katarzyna Sitnicka
Katarzyna Sitnicka
Head of Digital Workplace @ mBank
Rafał Garbala (2)
Rafał Garbala
Head of Project Fovernance Poland | Project Portfolio Manager @ GFT Poland
Mariusz Zarzycki
Mariusz Zarzycki
Digital Workplace Endpoint Management Lead @ ISS A/S
Piotr Sobczak
Piotr Sobczak
R&D Technical Team Leader @ Fujitsu Poland

Agenda

Szczegółowe informacje o prelegentach i prezentacjach już wkrótce!

Prezentacje

🕓 17:15-17:45  |  Prezentacja IT

Fujitsu Distinguished Engineers (FDEs) case study:
Od dobrego do topowego, czyli jak wszechstronne kompetencje Inżyniera IT napędzają projekt do sukcesu

„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces” ~ Henry Ford

W czasach, kiedy możliwości kombinacji danych, analityki i technologii są nieskończone, to właśnie wysokiej klasy specjalista IT wie jak to wszystko mądrze zintegrować, aby dostarczyć odpowiednie rozwiązania systemowe, dopasowane do klienta.

Sztuką jest nie tylko stworzyć takie rozwiązanie IT, ale też efektywnie zakomunikować je klientowi, aby wykorzystał jego możliwości do maksimum. Właśnie dlatego wierzmy, że siłę napędową i przewagę konkurencyjną firmy stanowią wysoko wykwalifikowani i wyposażeni we wszechstronną wiedzę inżynierowie.

Podczas naszego panelu podzielimy się z Wami najlepszymi praktykami i porozmawiamy o tym z trzech perspektyw: biznesu, pracowników i HR.

HR:

Karolina Brzozowska   Karolina Brzozowska - moderatorka

Małgorzata Kapral   Małgorzata Kapral

Fujitsu Distinguished Engineers (FDEs):

Magdalena Zabrocka (1)   Magdalena Zabrocka

Michał Kaczmarek (1)   Michał Kaczmarek

Business:

Jan Lubryka   Jan Lubryka

🕓 18:00-18:30  |  Prezentacja Inspiracja

Nowoczesna inżynieria komunikacji w IT: Jak mówić o specjalistycznych rozwiązaniach tak, aby nas rozumiano?

„85% finansowych sukcesów zależy od osobowości i zdolności do komunikacji, negocjacji i przywództwa. Szokujące, że tylko 15% zależy od wiedzy technicznej.” ~ Carnegie Institiute of Technology

Od czasu gdy rozwiązania IT stają się coraz bardziej specjalistyczne, przełożenie wiedzy na język klientów wewnętrznych i zewnętrznych organizacji stało się jeszcze trudniejsze. IT to grupa zawodowa, często wysoko wykwalifikowanych ekspertów, kreatorów rozwiązań, która myśli w sposób bardzo techniczny. W związku z tym rozwiązania i procesy, które tworzą są często tylko dla nich samych zrozumiałe, jednak dla grupy, do której kierują te rozwiązania już o wiele mniej.

To wyzwanie wymaga nowych kompetencji i umiejętności komunikacyjnych oraz wiedzy o tym, jak przekazywać skomplikowaną wiedzę, by być zrozumianym, a cel komunikacji został osiągnięty. Ponieważ to jak przyjmujemy informacje, jak się uczymy, w jaki sposób motywujemy się do zrobienia czegoś długofalowo jest procesem zbadanym, procesem psychologicznym i wiedzą o tym, jak funkcjonuje nasz umysł.

W rezultacie dobrze skonstruowany komunikat omija opór odbiorcy, łączy go z prezentowaną ideą czy pomysłem, otwiera możliwości adresatom komunikatu oraz silnie inspiruje i pokazuje systemy rozwiązań korzystnych i potrzebnych odbiorcy.

Anna Modrzewska   Anna Modrzewska

🕓 18:30-19:20  |  Dyskusje Round Tables

Dołącz do rozmowy przy stolikach tematycznych, podejmij dyskusje na wybrany temat i znajdź rozwiązanie na swoje wyzwania. Do moderowania poszczególnych Round Tables zaprosiliśmy praktyków, którzy zadbają o efektywne rozmowy.

1) Rola Managera w Kreowaniu Motywacji Zespołu

Ludzie to fundament każdej firmy, dlatego tak istotne jest zapewnienie im możliwości rozwoju. Podczas rozmowy będziemy zastanawiać się nad tym, co się kryje pod zarządzaniem kompetencjami w organizacji? Jakie konkretnie działania i podejścia mogą wywołać iskrę zaangażowania wśród członków zespołu? Jakie są podstawowe narzędzia pozwalające na zdefiniowanie mocnych i słabych stron pracowników? Dlaczego edukacja pracowników jest ważna?

Małgorzata Wdówka   Małgorzata Wdówka - moderatorka

2) Co może zrobić manager, aby jego zespół osiągał ponadprzeciętne wyniki?

Nieproduktywne spotkania, nadmiar e-maili i brak świadomości nad czym pracują inni. Znasz to? Każdego tygodnia nawet najlepsze zespoły napotykają przeszkody, które utrudniają im efektywne działanie. Podczas rozmowy skupimy się na kluczowych strategiach, które managerowie mogą zastosować, aby ich zespoły osiągały niezwykłe rezultaty. Zastanowimy się jakie są najlepsze metody budowania zaangażowania, rozwijania umiejętności oraz inspirowania każdego członka zespołu do wydajności na najwyższym poziomie.

Rafał Garbala (2)   Rafał Garbala - moderator

3) Cognitive Overload – czyli jak radzić sobie ze zbyt dużą ilością informacji?

Zaraz po człowieku, informacja jest jednym z najcenniejszych zasobów dzisiejszych organizacji. Sprawny ich przepływ umożliwia ciągły rozwój oraz zapewnienie konkurencyjności na rynku usług. Ale czy jako osoby, jesteśmy w stanie sprostać przetwarzaniu ciągle większej ilości danych przekazywanych nam nie tylko w pracy, lecz również w życiu prywatnym? Gdzie jest górny limit, który my oraz nasze zespoły są w stanie przetworzyć? Jak nadmiar informacji wpływa na rozwój, motywację oraz na nasze samopoczucie? Jak przekazywać ważne informacje, aby nie zostały pominięte? Które z nich możemy całkowicie usunąć? Porozmawiajmy o możliwych rozwiązaniach tego potencjalnie prostego problemu.

Piotr Sobczak   Piotr Sobczak - moderator

4) W jaki sposób dobierać narzędzia, by usprawniać system pracy Twojego zespołu?

Jak skutecznie wybierać i wdrażać narzędzia, które pomogą usprawnić pracę Twoją i Twojego zespołu? Podczas rozmowy wymienimy się swoimi doświadczeniami i wiedzą w tym temacie. Porozmawiamy o różnych narzędziach, metodach pracy i sposobach ich doboru - które pomagają we współpracy i osiąganiu zakładanych celów? A które nie idą w parze z dynamiką zespołów?

Katarzyna Sitnicka   Katarzyna Sitnicka - moderatorka

5) Jak efektywnie zarządzać zespołem 100% remote/rozproszonym

Optymalne zarządzanie zespołem w pełni zdalnym/rozproszonym środowisku wymaga zrównoważonego podejścia łączącego technologię, komunikację i zaufanie. Podczas rozmowy zastanowicie się jak skutecznie kierować zespołem pracującym zdalnie, osiągając doskonałe wyniki i utrzymując silną współpracę. Poznasz strategie komunikacji online, narzędzia do monitorowania postępów oraz budowania zaufania w wirtualnym środowisku.

Mariusz Zarzycki   Mariusz Zarzycki - moderator

6) AI - czy i jak zmieni kompetencje managerów i specjalistów IT?

AI jest coraz bardziej obecne w naszym życiu zawodowym, coraz chętniej też z niego korzystamy. Przy tym stoliku skupimy się na tym: Jak AI wpływa na kompetencje nasze i naszych zespołów? Jakie są szanse, a jakie zagrożenia związane z jego popularnością? Jak AI zmieni naszą pracę i kompetencje? Na co należy uważać podczas korzystania z AI?

Pająk 2   Tomasz Pająk - moderator

Partnerzy spotkania

Host Partner

Community Partner

sygnet_light_big

 

Let's Manage IT to społeczność managerów i specjalistów IT

Łączymy ich, aby dzieląc się doświadczeniem i historiami rozwoju firm, zespołów i siebie samych, rozwijali swoje kariery, budowali lepsze zespoły i organizacje oraz kształtowali korporacyjne IT w Polsce. Robimy to organizując konferencje, meet-upy i społeczność online.